RSS Feed

6 nedelja rada na masi iliti “Poješću sve kolačiće”

Posted on

Prošlo je nedopustivo mnogo vremena od mog poslednjeg teksta koji se bavi tematikom vežbanja. Nekako se ishrana stavila u prvi plan, i svi tekstovi su pisani uz neki negativni naboj. Verovatno zbog toga što kako više učim i edukujem sebe, više uviđam sav besmisao onoga što nam se nameće kao “normalno”, “poželjno” i “zdravo”. Ne čudi onda što mi se skoro svaki tekst na blogu u poslednje vreme sveo na najobičniji rant.

Iako je svaki moj rant pravednički (hehe), daleko od toga da sam protekle nedelje provela nervirajući se zbog svih tih stvari. Naprotiv. No, krenimo redom.

mass1

Prvo i najbitnije – uspešno sam okončala svoj prvi protokol za nabijanje mišićne mase. U pitanju je protokol “Mass Made Simple”, a autor je Dan John (apsolutni genije btw). Plan traje 6 nedelja, trenira se svaki 3. dan, i za tih 6 nedelja sam naučila daleko više o sebi i o treningu uopšte, nego tokom svih prethodnih godina provedenih u teretani.
Što se konkretnih rezultata tiče, u kvadricepsima sam porasla oko 3cm, u ramenima 1.5, a struk mi se smanjio za 2cm. Napominjem da sam tokom tih 6 nedelja jela “kao ala” i na kraju sam bila teža oko 2kg. Naravno, nisu sve mišići, ima nešto i vode, a sigurno i masti, ali s obzirom da mi je struk uži, a ramena i butine šire, uzeću sebi za pravo da kažem da su prevagu odneli mišići. Bravo ja.

target gainz

Ovo su, inače, izuzetno dobri rezultati za svega 6 nedelja, tokom kojih sam značajno popravila svoj benč pres i čučanj, no… nije bilo lako. Ni fizički, ni psihički. Pre svega, psihički. Gym rat kao ja nije mogao tako lako da se pomiri sa činjenicom da će trenirati tek svaki treći dan (što će reći 2 ili 3 puta tokom nedelje)… međutim, kako su se treninzi “zalaufali”, ti dani odmora su bili i više nego dobrodošli. A dan uoči treninga bi me podilazili žmarci, zato što sam znala da će ono što me čeka iz mene iscediti poslednji atom snage.

I zato sam znala da moram dovesti u red i preostala 2 fundamentalna elementa: ishranu i odmor. Dnevni unos oko 2.600 do 3.000 kalorija, ponekad i više. Sendviči sa buterom od kikirikija i džemom od kajsije. Krompir, pirinač, piletina, tunjevina, crna čokolada, banane, kilogrami i kilogrami povrća, proteinske palačinke… a ako znate moju “istoriju”, onda vam je jasno koliko takav režim ishrane može da bude psihološki naporan, upravo zbog onog malenog glasa u glavi koji ti uporno zanoveta “smanji malo, ugojićeš se, svinjo”. Ponekad bih otišla na spavanje sa svega 2.100 kalorija unetih tokom dana, da bih posle 5 minuta ustala, otišla u kuhinju i stukla pola litre jogurta sa kesicom badema ili kikirikija. I onda bih legla u krevet i odvalila barem 7 sati sna. Jer jedino tako možeš da imaš rezultate.

eattoomuch

Jer, šta je najgore što može da se dogodi? Da uz kilogram mišića dobijem i nešto masnoće? Okej. Nije problem. Barem je to lako posle maknuti. (update: u međuvremenu sam maknula to malo masti i vode. Nije bilo toliko teško)

Za kraj, šta sam naučila tokom tih 6 nedelja rada na masi? Prvo i najbitnije, mora da se jede. Ozbiljno. Stihijski. Bez pardona. Disciplinovano. Iz dana u dan, iz obroka u obrok. Drugo – usko povezano sa ovim prvim; fokus mora biti isključivo na performansi na treningu. Ako niste jači iz treninga u trening, onda nešto nije okej sa ishranom i/ili odmorom. Sakrijte vagu od sebe. Neka vam brojke na treningu budu bitnije od onih drugih. I treće – ako možete da trenirnate 3 dana uzastopno, uz preklapanje mišićnih particija – trening nije dovoljno stimulativan i jak.

“Mass Made Simple” je svojevrsna Okamova oštrica, barem u mom slučaju. Jednostavan program, minimalistički, svaki trening je isti, bez komplikovanih dropsetova, supersetova i ostalih kerefeka. I svakako imam nameru da ga ponovim još jednom, za 6-7 meseci. I već sada mi se stomak uvrće pri pomisli na setove čučnjeva od 50 ponavljanja.

Ali, kao što Dan John sam kaže, “uvek imaš snage za još jedan čučanj”. 😉

Advertisements

About Conniving Ivy

Fitness enthusiast prone to extreme experimenting in dieting and nutrition. Resident slave master at local gym. Motto: "train like tomorrow's your cheat day!"

4 responses »

  1. A kako si isplanirala sebi jelovnik? Jesi li tu koristila neke reference (knjigu, neki sajt i sl.)? Ja takodje radim na masi i snazi – tj radim sa tezinama u teretani ali oko hrane sam malo pogubljena, nemam pojma koliko uzimam niti koliko bi u stvari trebalo? A da napomenem da mi stvarno treba malo mase, 57kg na 185cm 🙂
    Inace hvala za sjajne tekstove, pre dva meseca sam krenula da radim po tvojim savetima (tj. batalila kardio i latila se sipke :-)) i stvarno sam vec dosta ojacala…

    Reply
    • U svojoj knjizi “Mass Made Simple”, Den Džon je dao nekoliko preporuka u vezi sa ihsranom. Rečenica koja sublimira sve to je “jedi kao odrasla osoba”. To bi značilo da se ishrana bazira na pravoj hrani, a ne grickalicama (iako na masi često moraš da pribegneš i njima, ne bi li unela dovoljno kalorija). Akcenat je svakako na proteinima i ugljenim hidratima. Meso, riba, mlečne prerađevine, žitarice, jaja, mahunarke, voće, povrće, whey… I taj famozni sendvič sa buterom od kikirikija i džemom koji “sidu leči”. 🙂
      Na tvoju visinu i težinu, ishrana mora biti podjednako skockana kao i trening. Čak i kada ti se čini da si sita, odmori pola sata, pa nastavi sa klopom. 😉

      Reply
      • Ok, hvala na odgovoru! Nego nisi nista rekla o tome kako ti promena koju si postigla za ovih 6 nedelja deluje fizicki? Ne samo u brojkama nego opsti utisak, da li bi neko ko te nije video za to vreme primetio razliku pre i posle? 🙂 Znam da je vaznije kako se osecas ali fizicki aspekt je mnogima veca motivacija, pogotovo u pocetku 🙂

      • O, da. Itekako. Recimo da su mnoge “braćale” u teretani bile zbunjene i pomalo postiđene mojim napretkom za relativno kratko vreme. 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: