RSS Feed

Velika očekivanja

Posted on

Google je lukav. Pomno prati svaki moj klik, svaki moj upit. Tačno zna šta me zanima i onda mi isto to servira u vidu GoogleAds banera na skoro pa svakom koraku. Dovoljno je da jednom odem na neki fitness sajt, već sutradan ću biti progonjena reklamama tipa “6 namirnica koje ne smete da jedete ako želite 6-pack trbušnjake”, “12 trikova za mršavljenje”, “brz gubitak masti uz ovaj jednostavn trik”. I sad kao, treba da kliknem na to. Važi.

Istini za volju, jednom sam kliknula. Radoznalost nije ubila ovu mačku ovde, ali da bih vas poštedela, evo u čemu se radi u 99.9% slučajeva. Ponudiće vam neki “besplatan izveštaj”, prepun cherry-picking informacija dobijenih iz studija sumnjivog kredibiliteta, a onda će vam ponuditi svoj “revolucionarni” proizvod koji inače košta 199.99$, ali će biti vaš za samo 49.99$.

Međutim, nemam ni najmanji problem sa reklama ovog tipa. Na kraju krajeva, tu je i “money back guarantee”, garancija da će vam vratiti novac bez pitanja ako ne budete zadovoljni. I naravno da su ovakvi proizvodi glupost, ali hej… ponekad čovek mora da se opeče da bi ukapirao da vatru ne treba pipati, čak i kada to podsvesno zna. Elem…

Moj problem sa fitness reklamiranjem, bilo ono u vidu ovakvih debilkastih banera, bilo u vidu situacija u stvarnom životu je u potpunom ignorisanju činjenice da je neophodno uložiti ogroman trud i odricanje da bi se došlo do izgleda kojem težiš.

Da li zaista mislite da se do tela Oxygen fitness modela može doći za par meseci teretane i piletine sa brokolijem? Momci, da li mislite da za jedno leto od čvarka možete postati polutka kao neki IFBB profesionalac?

Apsolutno ne. Telo se gradi godinama. Strpljivo. Trening po trening. Obrok po obrok. Ne postoje brza rešenja. Lepo je imati cilj kojem težimo kada počnemo sa treningom i kada povedemo računa o tome šta jedemo. Lepo je vizualizovati verziju sebe koja zadovoljava naše estetske kriterijume. Ali to može dovesti do 3 opasne frustracije.

yg

Prva frustracija je upravo ta koju sam pomenula. Vreme. Potrebni su vreme i upornost. Neće svaki trening biti dobar. Biće dana kada se nećete hranti baš onako kako bi trebalo za ostvarenje vašeg cilja. Sve je to deo procesa. Jedan dan ćete bez problema postaviti novi PR (lični rekord) u mrtvom dizanju, a već naredne nedelje, nećete moći da podignete ni 80% te težine. Progres nije prava, uzlazna linija. Što se pre pomirite sa tim, vaš put će vam biti za nijansu lakši.

Druga frustracija je još nezgodnija. Primera radi, zacrtali ste sebi kao cilj da isklešete trbušnjake. Strpljivo ste vežbali mesecima, godinama. Hranili se kako treba. Žrtvovali svoje slobodno vreme u teretani, umesto da se izvrnete kod kuće “na sve četiri” i gledate televiziju. Vaša upornost se isplatila, i napokon u ogledalu vidite ono što čemu ste stremili sve ovo vreme. A onda se malo opustite. I sa treningom, i sa ishranom. I trbušnjaci nestanu. I onda vas saseče bola spoznaja: da bi ti trbušnjaci “ostali”, ne smete sebi priuštiti bilo kakvo opuštanje. Oni su postali vaši gospodari. Shvatate da je neophodno da ostatak života budete na nekoj vrsti dijete da bi mogli da se pogledate u ogledalo i vidite fino napupele rectus abdominis i transversus abdominis. Da li je vredno toga? Da li ste zaista spremni da žrtvujete svoj društveni život (da se ne lažemo), svaki vid hedonizma, samo zarad tih trbušnjaka? Jednostavno, kada shvatite besmisao žrtve koju morate prineti, tek tada shvatate površnost vašeg nekadašnjeg razmišljanja.

Treća, potencijalno najbolnija i najopasnija frustracija je ona kada ostvarite svoj cilj. Bilo to da izgubite 20kg ili nabacite 10kg ili šta već… pogledate se u ogledalo i svhatite da to nije to. Da vaš izgled nije ono što vas je činilo nesrećnim i što vas je sputavalo. Da ste vaša unutrašnja nezadovoljstva pripisali vašim fizičkim “nesavršenostima”, i sada kada ste se istih rešili, shvatate da ste i dalje podjednako mizerni kao i pre vaše velike transformacije. I? Šta onda? Čemu ćete onda pripisati svoja nezadovoljstva?

Ali postoji način da se te frustracije preduprede. Pre svega, proces jačanja vašeg tela je apsolutno beskorisan, ako tom prilikom ne jačate i sebe na unutrašnjem planu. Već sam pominjala ranije kakve neverovatne promene u načinu razmišljanja doživljavaju žene koje se zaraze “virusom” teretane. Prvi put sa snebivanjem podignu 20kg sa zemlje. Par nedelja kasnije, nabace one “velike” tegove, kojih su se plašile kada su tek zakoračile u teretanu. Podignu 50. A onda dođe taj trening kada podignu svoju sopstvenu težinu sa zemlje. I shvate da je nebo granica. Da sve ono čega su se plašile, od čega su zazirale – to je sve u njihovoj glavi. I počnu da se pitaju “šta još mogu da uradim, a da toga nisam ni svesna?”

img_1440

Ukapiraju da imaju apsolutnu kontrolu nad svojim životom. Da mogu postići svoje ciljeve strpljivim radom i upornošću. Jednostavno – kroz jačanje u fizičkom smislu, jačaju svoj karakter. Gube strah. Odbacuju nametnuta ograničenja. I, što je veoma bitno, počinju da cene sebe i prestaju da mrze svoje telo. Na trening ih pokreću pozitivne emocije, a ne “debela kravo, ima da smršaš” razmišljanje.

A što se krajnjeg cilja tiče… umesto imaginarnog six-packa, cilj je biti super. Biti badass. Biti jaka individua, psihički i fizički. Za razliku od definisanih trbušnjaka, to je proces koji traje dok smo živi. Ali zato rezultate daje već posle prvog treninga.

A ti… pomisli šta sve možeš da uradiš, a da toga nisi svesna?

Advertisements

About Conniving Ivy

Fitness enthusiast prone to extreme experimenting in dieting and nutrition. Resident slave master at local gym. Motto: "train like tomorrow's your cheat day!"

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: