RSS Feed

PP 003 – San

Posted on

Ako ste do sada bili dosledni što se tiče prethodna 2 zadatka, vaše telo se već polako navikava na povećan unos vode, a verovatno ste preživeli (ili još uvek preživljavate) svoju prvu veliku PP upalu mišića. Čestitam. 🙂 Potapšite se po ramenu, popijte malo vode (naravno), danas nastavljamo dalje.

Zadatak br.3 – minimum 7 sati sna!

Ovo će možda biti i fizički-organizaciono najzahtevniji zadatak u prvoj fazi. Znam, mnogi od vas imaju ili porodice, ili nezgodno radno vreme. Neki moraju da ustanu sat-dva ranije zbog prevoza do radnog mesta/škole/fakulteta, a neki jednostavno ne mogu da zaspe pre ponoći.

pp003

Pa, opet – ništa vas ne sprečava da barem pokušate. San je izuzetno bitan. Počev od činjenice da se tokom sna organizam detoksikuje, mozak raščišćava sopstveni clutter, a mišići obnavljaju i izgrađuju, pa do nešto kompleksnijih endokrinih procesa koji se regulišu tokom sna (lučenje hormona kortizola i somatotropina su samo neki od njih).

Pored toga što je spavanje izuzetno zabavna (ne)aktivnost, naročito nama koji po ceo dan jurcamo sa jednog mesta na drugo, njegov pravi značaj i korist možemo najbolje videti i po čitavom nizu zdravstvenih problema povezanih sa hroničnim nedostatkom istog. Istraživanja su neumoljiva: počev od gojaznosti i povećanog rizika od dijabetesa tipa II, pa do povećanog rizika od srčanog udara, moždanog udara i mišićnog katabolizma (tj. gubitka mišićne mase).

8 sati kvalitetnog sna je nešto čemu treba težiti, ali sam za preporuku stavila 7. Znam da će mnogima i toliko biti problem. Ali, primenjujući savete koje ću vam izložiti u nastavku teksta, ali i tokom trajanja PP, potrudite se da barem nekoliko puta tokom nedelje sebi priuštite celih 8 sati. Vaše telo će vam biti zahvalno.

3 brza saveta za početak:
– izbegavajte napitke sa kofeinom 3 sata pred odlazak na počinak. Poslednje što vam treba je dodatni priliv energije u vreme kada ste po svim prirodnim zakonima „programirani“ da spavate.
– što se hrane tiče, poslednji obrok dana je barem 2 sata pre spavanja. Varenje hrane je složen proces koji traje satima i satima i satima. Valjalo bi da vam želudac pred odlazak na kunt bude prazan. San će vam biti mirniji, a rizik od eventualne gorušice i GERD-a (refluksa) smanjen na minimum.
– kada legnete, udahnite vazduh duboko barem 10 puta, lagano. Izdahnite sav vazduh koji imate u vašem telu. Inače, u jednom od narednih tekstova, pozabavićemo se i disanjem… ali za sada, gledajte da vam udisaj traje 5 sekundi, držite dah 5 sekundi, a izdisaj do samog kraja, dokle god postoji vazduha u vašim plućima. Ukoliko ne možete da izdržite 5 sekundi, onda koliko možete. Vremenom ćete ovladati i ritmom disanja. Znam da ovo deluje pomalo kao voodoo, ali ovo je opet deo kada od vas tražim samo da mi verujete na reč.

Ovo je tek početak. Snom i oporavkom ćemo se baviti ponovo u nekoj od narednih „epizoda“. Do tada… Odmorite kako treba. 😉

Ivy

Advertisements

About Conniving Ivy

Fitness enthusiast prone to extreme experimenting in dieting and nutrition. Resident slave master at local gym. Motto: "train like tomorrow's your cheat day!"

One response »

  1. me like 😉

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: