RSS Feed

PP 001 – Hidratacija

Posted on

Ne morate biti arhitekta ili građevinac da bi znali da se kuća ne gradi od krova, već od temelja. Samim tim, ne čudi što ću ovaj projekat početi upravo na taj način.

Zadatak br. 1: hidratacija!
(glasom Marije Karan, naravno)

Možda će vam delovati glupo, neočekivano pa čak i suvišno, ali… da li u svoj organizam unosite dovoljne količine vode, svakodnevno, dan za danom? Ili spadate u one koji piju vodu samo kada su žedni? A možda i ne pijete vodu uopšte, već tečnost unosite u vidu čajeva, kafe, sokova i sličnih napitaka?

Znam da znate i sami koliko je voda bitna. Za sve. Ako samo krenemo od proste činjenice da voda čini oko 60% našeg tela, i da se u njoj odigravaju svi metabolički procesi, sasvim je jasno da adekvatan unos tečnosti ima itekakvog uticaja na celokupno funkcionisanje našeg organizma.

pp003

I to ne govorim samo o urinarnom sistemu. Mozak, varenje, koža… apsolutno ne postoji organ, niti aspekt našeg tela čije funkcionisanje nije u direktnoj vezi sa nivoom hidratacije. Možda mislite da se osećate sasvim OK sa unosom od 1 litra dnevno (neki od vas čak i manje). Već danas počnite sa unosom vode koji ću vam preporučiti za nekoliko trenutaka, „napojite“ vaše žedne ćelije i dozvolite svom organizmu da dostigne svoj pun potencijal.

OK, znam da ovo zvuči kao neki „napaljenički motivacioni“ govor. I možda će vam se brojke koje ću vam preporučiti učiniti prevelikim. Setite se, od vas tražim samo poverenje u ovo što vam govorim.

Koliko vode je potrebno uneti dnevno?

U zavisnosti od vaše telesne težine. Ukoliko ste teški:
– manje od 55kg: 2.5 l
– od 55 do 70kg: 3.5 l
– više od 70kg: 4 l

Deluje mnogo? Znatno više nego što inače unosite? Pa… navikavajte se. Ovo je količina vode koju od vas tražim da popijete svaki dan. Dan za danom. Disciplinovano.

Naravno, sasvim je validna opcija da ujutru čim ustanete stučete 1.5 litar, pred spavanje još toliko i to je to. Pa ipak, moj savet je da količinu vode koju treba da popijete, rasporedite tokom čitavog dana. Na taj način, vaše telo će biti hidrirano duži vremenski period. Pola litra hladne vode je odličan način da započnete dan i „razmrdate“ organizam. Neka vam je flašica od pola litra uvek pri ruci, ma šta radili. Ukoliko ste kod kuće čitav dan, možete kupiti balon vode koji će stalno biti pored vas. Tako ćete najjednostavnije pratiti vašu „potrošnju“.

Ukoliko ste neko ko uživa u šolji čaja, tu količinu vode možete uračinati u vaš preporučeni dnevni unos. Recimo, ako treba da popijete 3.5 litara vode dnevno, to može biti 3 litra vode i 0.5 litara čaja. OK je. Međutim, ono što ne računamo u unos tečnosti su sokovi, limunade (ma koliko razblažene bile), i napici sa kofeinom.

Ako baš ne volite ukus vode (ima vas i takvih) ili vam je jednostavno muka od velike količine vode odjednom, u bokal sa vodom pred odlazak na spavanje možete ubaciti krišku limuna, komadić krastavca ili malo nane ili limete. Ujutru ćete imati finu aromatizovanu vodu sa nula kalorija, koja neće biti tako „dosadna“.

Da sumiramo: vaš prvi zadatak je da povećate unos vode. Neka vam to postane rutina. A već za par dana nastavljamo dalje. Dobićete vaš prvi “vežbački” zadatak.

Ivy  😉

Advertisements

About Conniving Ivy

Fitness enthusiast prone to extreme experimenting in dieting and nutrition. Resident slave master at local gym. Motto: "train like tomorrow's your cheat day!"

7 responses »

  1. Baš me zanima koji je razlog što se čaj računa, a limunada ne? I kakve to veze ima sa hidratacijom kako ti unosiš vodu, bitno je da je unosiš u dovoljnim količinama a preko čega nije važno kad konkretno govorimo o hidrataciji, na stranu kalorije. Uostalom, oko pola litre vode dnevno organzam dobija kroz hranu. Kao ja ću biti manje hidriran od tebe ako ti popiješ 4l čiste vode, a ja 2l vode i 2l limunade od jednog limuna?

    Reply
    • Razlog zbog čega sam limunadu stavila na ovu drugu listu je iz namere da pojednostavim čitavu stvar. Da, 2 litra limunade od samo jednog limuna je sasvim OK. Pod uslovom da limunada nije zaslađena. Ali čak i onda, sa limunovim sokom treba biti oprezan. Previše istog može biti problematično za želudac, a dokazano je i da konzumiranje istog u velikim količinama šteti zubnoj gleđi. A kako ovde govorimo o zaista velikim količinama tečnosti, kapiram da sa istim ne treba preterivati.
      Uostalom, videćeš da sam dala sugestiju da se voda po potrebi može “infuzirati” limunom, limetom, nanom ili krastavcem.
      A što se tiče vode koju unosimo kroz hranu – dosta zavisi od toga kako se hranimo. No, ishrana je segment koji ću postepeno obrađivati kroz tekstove. Ukratko, postoji razlog zbog čega insistiram na ovakvom unosu vode. Em što neophodno zbog potreba treninga, em što određene vrste namirnica “troše” neuporedivo više vode tokom svog varenja od drugih.

      Reply
  2. možemo li mi od 47 kila da pijemo 2 litre? 🙂

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: