RSS Feed

Projekat “Proleće”

Posted on

Budite iskreni prema sebi.

Koliko vas je sebi na kraju prethodne godine obećalo da će od 2014. voditi više računa o svom zdravlju? Da će se hraniti zdravo? Da će vežbati? Da će u svom životu napraviti promene na bolje?

Dozvolite mi da napravim još par pretpostavki. Uskoro ćete uplatiti teretanu / jogu / pilates / zumbu / štagod, a sa ishranom ćete povesti računa čim smažete to poslednje parče torte koje je u frižideru (jer, realno gledano, praznici traju dokle god ima torte u dometu, zar ne?). Ako ne sumnjam u nešto, ne sumnjam u vaše dobre namere. Znam da vi to zaista želite. I neki od vas će okrenuti list i hrabro se suočiti sa poteškoćama koje takve promene nose sa sobom… a neki će podviti rep pod svojim starim, lošim navikama i tu “promenu” odložiti za neki drugi januar. Neke tamo godine.

I web se nakako polako formira u skladu sa tim trendovima. U sajberspejsu egzistira već čitava gomila motivacionih tekstova koji će vas privremeno napumpati endorfinima i dati vam vetar u leđa. Zapljusnuće vas morem informacija šta treba da radite, kako to treba da uradite…

Za razliku od većine quick-fix tekstova koji se bave temama kao što je “kako skinuti praznično salce” ili “januarski detox”, rešila sam da na svom blogu ponudim nešto drugačiji pristup. I taj pristup sam prilično pompezno (a kako drugačije?) nazvala Projekat “Proleće”.

pp001

Projekat “Proleće” za cilj ima da od vas napravi bolje i zdravije verzije sebe. Neću ići toliko daleko da kažem da hoću da vam promenim život. Ali, jednu stvar mogu da obećam: ukoliko budete pratili ono što će biti na blogu, i ako barem delom to budete primenjivali u svom svakodnevnom životu, garantujem vam da ćete po završetku ovog projekta biti zdraviji, osećati se bolje, ali i izgledati bolje.

Evo kako će to da izgleda.

Tokom narednih nekoliko meseci, na ovom blogu ću svakih par dana postovati zadatke. Zadaci će biti raznovrsni. Počev od ishrane, treninga ali i promena postojećih i uvođenje novih životnih navika. Posmatrajte to ovako: od mene ćete redovno dobijati po jednu “ciglu”. Kolika i kakva će biti “kuća” koju ćete na kraju sami sagraditi, zavisi isključivo od vas samih.

I uopšte nije bitno da li treba da smršate ili da nabacite mišićnu masu. Da li ste u životu ušli u teretanu ili ste iskusni vežbač. Ideja je da kroz Projekat “Proleće” udarimo temelje kod onih koji tek ulaze u celu priču, a da utvrdimo gradivo i ojačamo osnove kod onih koji su već izverzirani kada je fitness u pitanju.

Zašto “Proleće?”
Hajde, ne terajte me sada da pišem sastav na temu šta simbolizuje proleće. Nov početak, buđenje iz zimskog sna, obnovu i preporod. Prazna crta. Dopišite sami.

Da li svako može da prati program?
Program je namenjem zdravim osobama oba pola, starosti od 18 do 60 godina. Ali shvatite to kao grub okvir. Ukoliko ste dobrog zdravlja, a stariji ste od 60 godina (u smislu da nemate akutnih zdravstvenih problema) i za svoje godište imate više nego solidnu fizičku spremu, samo napred. A opet, ukoliko imate 15 godina, ja vas svakako ne mogu sprečiti da pratite ovaj program. Naravno, kao i kod svakog programa treninga i ishrane, moram da se ogradim: ukoliko imate zdravstvenih problema, sačekajte par nedelja dok ne ukačite o čemu se ovde radi, pa se onda posavetujte sa vašim doktorom.

Šta je potrebno da bi se pratio program?
Pored dobre volje i upornosti (hah, kad sam kraljica klišea), u idealnoj postavci, potrebno vam je bezgranično i slepo poverenje u mene (ko zna, ako se budemo fino slagali i družili, možda ovo bude i lep početak jedne sekte? 😀 ), ali i pristup teretani (idealno, par bučica, šipka sa tegovima, kabl-sprava sa gornjim i donjim koturom…). Ukoliko niste u situaciji da idete u teretanu, imaćete i alternative za svaki od treninga u vidu vežbi koje možete raditi bez sprava ili uz pomoć nameštaja. Međutim, ukoliko nemate par tegova, sada je idealan trenutak da ih kupite. Nisu mnogo skupi, a čak i najjeftinija PVC varijanta će vas služiti čitav život. (bonus: kako da znate da li je teg prave težine za vas? Ukoliko možete da ga podignete i spustite savijanjem ruke u laktu više od 8 puta za kratko vreme i uz umeren napor, uzmite teži. Kada dođete do tega kod kojeg već posle 5 ponavljanja počinjete da se mučite, stanite. To je vaš teg.)

Završna misao (što bi rekao Jerry Springer)
Projekat “Proleće” startuje dan posle starokalendarskog Božića, tj. 8. januara. Plan je da traje do polovine aprila. Koliko će projekat biti uspešan, zavisi isključivo od vas, tj koliko ste spremni i sposobni da ga ispratite do samog kraja. Ukoliko želite da vidite šta mogu da učinim za vas, zamoliću vas samo da budete iskreni prema sebi. Sve ovo što pišem, pišem bez ikakvog interesa i finansijske koristi, već iz čistog čovekoljublja (već sam rekla da sam kraljica klišea, samo kad ‘oću). Možda će vam na početku sve delovati previše sporo i svakako ne očekujte da ćete do vidljivih rezultata doći u roku od 10 dana. Ovo nije quick-fix, nije “bolnička dijeta” rešenje koje će vam dati brze rezultate (koji će biti anulirani posle 3 dana). Ovo je početak temeljnih i korenitih promena. “Rim nije sagrađen za jedan dan”. Ukoliko želite nešto “instant”, ovaj program nije za vas. A ako stremite nečemu trajnom i vrednom, budite strpljivi i uporni, a rezultati neće izostati.

Spremni?

Advertisements

About Conniving Ivy

Fitness enthusiast prone to extreme experimenting in dieting and nutrition. Resident slave master at local gym. Motto: "train like tomorrow's your cheat day!"

5 responses »

  1. možemo li i mi koji već 2 meseca idemo u teretanu i sprintamo par puta nedeljno da se priključimo? samo da napomenem da sam se par meseci premišljala šta da radim sa sobom, a čim sam pročitala tvoj tekst o kardio zečicama sutradan sam zapucala u teretanu 🙂

    Reply
    • Naravno. 🙂 Čak su takvi i u najboljoj poziciji. Otprilike znaš šta i kako, a sada ćeš dobiti i detaljnu razradu. 😀
      PS Drago mi je ako je moj tekst ono što te je nateralo da prelomiš. 😉

      Reply
      • jeste, alergična sam na gluten pa sam dosta smršala, i ti si me ubedila da se od kardia neću nešto razbacati 😀

  2. Posle par godina pauziranja u treniranju (trudnoca, porodjaj, mala beba, nema ko da ga cuva….) pre 5 meseci vratila sam se u teretanu. Negde u tom periodu definitivno sam potvrdila, kroz razne forume, googl-anje, blogove I sl., sve ono sto sam podsvesno smatrala glupostima (ne velike tezine za zene, kardio, manji broj ponavljanja za masu, veci za definiciju, dijete…) tako da sam se puna poleta I novih saznanja ponovo bacila na vezbanje sa cuvenom sipkom I solidnim tezinama za jednu zenu. Uz to, iskristalisalo mi se shvatanje zdrave ishrane, mada mi tu nesto teze ide, jer zaista nemam vremena za preracunavanje kalorija i kuvanje samo za sebe. Ali, kako nastojim da I svom detetu usadim zdrave navike u ishrani, hrana koju konzumiramo je pretezno “cista”.
    Ovaj blog (I jos poneki) su mi dali dodatni vetar u ledja da konacno od svog tela uradim ono sto sam oduvek zelela, jer sada imam I predznanje. A teretana mi je postala must have navika, nesto bez cega vise ne mogu. Hvala!!!

    Reply
    • Hvala tebi na ovom komentaru. Uvek mi je drago kada pročitam ovako nešto, pošto znam koliko je teško za žensku osobu da se bori protiv stereotipa kojim nas bombarduju sa svih strana. A iskreno govoreći, kada pročitam da je moj blog barem malo doprineo da neko počne da vežba kako treba, za mene nema većeg podsticaja da istrajem u ovome što radim.
      Još jednom, hvala. 😉

      Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: