RSS Feed

Zečice, braćale i pink tegići

Posted on

Nekoliko stvari koje mi se već neko vreme vrzmaju po glavi, a koje nikako nisam stigla da pretočim u adekvatan tekst iz jednog prostog razloga – lenjost. Ukoliko negodujete kada žensko psuje i govori prostakluke, zaobiđite ovaj tekst. Hvala.
Dakle…

dZ1Rtl9OBe
1 – kardio zečice, da li vidite sebe? Da li ste svesne da ta flašica negazirane mineralne vode koju držite u tim Aušvic ručicama dok đipate po traci za trčanje ima zapravo veću težinu od onih pink tegića kojima ćete posle kardio mrcvarenja da „radite ramena?“ Pa taj peškirić koji ste okačile sebi oko ramena (kojim brišete znoj sa vašeg taze našminkanog lica) ima više svrhe nego svo to vaše naknadno mlataranje tegićima. Ako se ono uopšte može nazvati tegom. I, da, još nešto – prestanite da trujete drage bucke pričama o opasnostima rada sa velikim težinama. Nemate jebeno pojma o čemu pričate.
2 – drage bucke što pravite sebi idole u kardio zečicama, ne gubite vreme. Ako želite da smršate, ne pitajte za savet žgoljave devojke koje nikada nisu ni bile gojazne. Pitajte nekoga ko je imao višak koji je uspeo da skine na zdrav način. Nije da reklamiram sebe, ali kao neko ko je ima preko 20kg viška, znam o čemu pričam. Skinula sam ih bez minuta trčanja ili vožnje bicikla, isključivo radom sa velikim težinama i korigovanom ishranom. Sve ostalo što vam kažu je sranje. Teško Sranje. Sa velikim „S“.
3 – S tim u vezi… MRŠAVNJE NIJE ISTO ŠTO I GUBITAK TELESNE MASNOĆE. Aman, pobogu. Nije bitno šta kaže jebena vaga, bitno je kako izgledate. I jeste, đipanje po eliptiku će smanjiti brojku na vagi, ali ćete izgledati LOŠE. Zato što ćete izgubiti mišiće, a ne masno tkivo. Bićete skinny-fat otromboljene karikature sjebanog metabolizma.
4 – dečače Božji, RADI MALO NOGE! Mole se vlasnici teretana da u iste postave ogledala koja prikazuju celokupnu figuru, a ne samo gornji deo tela. Da ako na taj način „braćale“ provale da izgledaju kao krompirići sa čačkalicama. Bicepsi i tricepsi me ne impresioniraju. Grudni mišići još manje. Imaš jebene grisine umesto nogu, a dupe ti je ravno kao Banat. Nemamo o čemu da pričamo. Idi stenji dok radiš pregib bučicama. Smejemo ti se iza leđa. Samo da znaš.
5 – „…ali moj trener kaže da…“ A je li? Šta kaže taj član osoblja čiji je jedini posao da vodi računa da ne pokvariš neku spravu i da ti teg baš ne padne na glavu… barem dok je on u neposrednoj blizini. Ljudi, morate da ukačite jednu stvar – posao individualnog trenera je da se bavi vašim treningom. Da vas forsira i gura. Zato što ga plaćate za to i to dobro. I ako ne dobijete rezultate za koje ste platili, jednostavno ćete raskinuti saradnju sa trenerom, što njemu nije u interesu. Zato će da se polomi oko vas. Sa druge strane, vaša klasična članarina u teretani ne pokriva troškove mukotrpnog objašnjavanja tehnike čučnja ili mrtvog dizanja. Naravno da će da vas pošalje na leg press i lat pulldown. To će mu oduzeti 2 minuta života.
*Nemate novca za ličnog trenera? Nema veze. Internet je prepun resursa koji će vam pomoći da savladate pravilno izvođenje osnovnih vežbi, kao što su čučanj, mrtvo dizanje, shoulder press. Nema izgovora.
6 – da li trenirate ili vežbate? Jednostavno pitanje. Koliko sebe ulažete u treningu? Da li u teretanu idete kada nemate šta drugo da radite, a grize vas savest da ceo dan provedete premeštajući se sa guza na guz? Ili u teretanu idete čak i onda kada vam se od iste govna jedu, kada vas hvata muka pri samoj pomisli na napore kojima ćete izložiti vaše telo koje se, baš danas, oseča izuzetno slabo i kilavo? To je nešto što morate sami sa sobom daraspravite. Koliko ste spremni da investirate u sebe? Rezultati koje očekujete su u direktnoj proporciji sa vašom posvećenosti teretani. Dakle… da li ideš da vežbaš? Ili ideš na trening?

vWAuNfeccg

7 – Previše je teško? Guess what, mora da bude. Ako nije teško, ako te ne gura van „comfort“ zone, onda je beskorisno. Hoćeš da odustaneš? Samo napred. Odustani. Niko te ne tera da ideš u teretanu. Idi kući, gledaj „Istražitelje iz Majamija“ i „Farmu“. Cool. Vrati se kada prelomiš neke stvari. Stvari koje vrede moraju da se zasluže. Nisi dostojan/dostojna onih tegova.
8 – nedelju dana treninga nije dovoljno da anulira mesece i mesece zapuštenosti. Nema brzih rešenja. Čovek se ne ugoji za nedelju dana. Čovek ne može ni da smrša za nedelju dana. Ali nije sve tako crno. Naprotiv. Rezultati su izvesni. U 100% slučajeva. Samo treba biti strpljiv i uporan.

upgzvDnTCN

Recept je jednostavan. Treniraj redovno. Povećavaj opterećenje kako vreme prolazi. Radi prave vežbe. Hrani se zdravo i prirodno. Daj svom telu vremena, i rezultati će doći. I biće fenomenalni.

Advertisements

About Conniving Ivy

Fitness enthusiast prone to extreme experimenting in dieting and nutrition. Resident slave master at local gym. Motto: "train like tomorrow's your cheat day!"

10 responses »

  1. Pa gde si bre Iv 🙂
    Bravooooo!!!

    Reply
  2. Evo, otisla sam u teretanu, ono bas inspirisana da krenem da vezbam. I tip na prijemu mi kaze , imate ove kardio sprave , to je za vas. Ja kazem, ne ja hocu tegove i sve , ne samo kardio. On pocen da mi se smeje i saopsti mi da u sutini tu nema ko da mi napravi neki ozbiljan program. Moracu sama!

    Reply
    • To je to. Otprilike. Sastavljanje čak i najjednostavnijeg plana iziskuje vreme, a time niko u teretani ne želi da se bakće, osim ako nisi spremna da izdvojiš finu sumu. Ali ako ti je za utehu – ni meni niko nije pokazao. 🙂 Hvala Bogu, Internet je prepun literature i demonstracionih video klipova… Ko želi da nauči, može.

      Reply
  3. Ja opet da se javim, posle prve posete teretani,kad mi se klinac koji radi tamo samo nasmejao, odem ja ponovo, ovaj put da vezbam i platim clanarinu. Mislim sve, klinac je to i neozbiljan je. I tako odem ja juce, tamo neki drugi, stariji, reklo bi se ozbiljni covek. Platim ja , sva sreca samo jedan termin.I onda onako normalno pitam ima li ko da mi pokaze sad sta treba da radim , obzirom da mi je prvi trening u teretani. On kaze ne, vezbaze sami. Reko vazi , ali da mi pokazete kako i na cemu da vezbam, a on kaze nema vremena da stoji pored mene i gleda sta radim. Nikad , ali nikad u zivotu nisam naisla na takav prijem ni u jednom fitnes centru. Umalo nisam zaplakala, ali aj , kad sam vec tu bar traku da iskoristim, to znam.
    I tako se moj prvi odlazak neslavno zavrsio, ali danas vec trazim novu teretanu!

    Reply
    • Auh… A vidi… čak i da se taj “instruktor” ponudio da ti pokaže par vežbi i par sprava, učinio bi ti medveđu uslugu. Tj, uradio bi to “preko klinca”, samo da te skine sa vrata. Uputio bi te na najjednostavnije sprave koje služe samo za izolacione vežbe i to je to.
      Jedini savet koji mogu da ti dam… edukuj se. Internet je zaista prepun sajtova koji “u crevca” analiziraju i podučavaju pravilno izvođenje big lifts vežbi (čučanj, mrtvo dizanje, benč…)
      Kreni težim putem. Čitaj, razmišljaj o svakom pokretu, gledaj snimke, analiziraj… snimaj se telefonom, vidi da li negde grešiš… Znam da je slaba uteha ako kažem da sam i ja krenula tim težim putem… Ali je zato satisfakcija veća.
      Ako bilo kako mogu da pomognem, stojim na raspolaganju. Ne samo tebi, već svakome kome zatreba pomoć i sugestija oko izbora i izvođenja vežbi.

      Reply
  4. Mnogo volim ovaj blog ali prosto moram ovo da napišem. Mislim da je bolje da ljudi idu na umerenije treninge ali duži vremenski period nego na ove ubitačne gde mora da se zaradi to što dolazimo u teretanu. Zašto? Ljudima je teretana naročito ovakva kakva se preporučuje naprosto preteška i retkost je da neko izgura duže od 2 meseca. Iz isključivo ličnog iskustva i posmatrajući druge ljude teretani zaključujem da oni koji se ne obaziru previše na filozofiju “krv znoj suze pa rezultati” uglavnom duže opstaju u teretani i na kraju i dobiju te rezultate iako ne za pola godine već često za godinu ili dve. Ali ih dobiju i na duže staze dobili ste redovnog vežbača. Umerenost na duže staze cenim da daje bolje rezultate od konstantno teških treninga koji daju formu koju je posle običnim ljudima koji nemaju vremena da im teretana i vežbanje i ishrana postanu opsesija teško da održavaju.

    Reply
    • Uh, ovo zavređuje poseban tekst i sigurno ću se u narednom periodu detaljnije baviti time na blogu, ali ukratko…
      Da bi trening bio efikasan, neophodno je da mišići imaju stimulaciju određenog intenziteta. Ukoliko radimo vežbu sa težinama koje nam omogućavaju da uradimo više od 12-15 ponavljanja), stimulacija nije dovoljna. Da li svaki trening treba gurati do kraja? Naravno da ne. Npr, kada radim čučnjeve ili mrtva dizanja, koje spadaju u tzv “big lifts” vežbe, naravno da neću svaki trening juriti postavljanje novog ličnog rekorda ili sebe gurati do ivice onesvešćivanja. Konkretno, 3 treninga kada vežbam donji deo tela, čučanj ću raditi sa težinom koja je od 50-70% mog maksimuma za jedno ponavljanje, ali ću menjati broj serija, broj ponavljanja, “igrati” se sa dužinom pauze između serija, radiću “negativna” ponavljanja i sl. A četvrti trening ću sebe gurati do kraja. No o tome će više reči biti u nekom drugom tekstu…
      A što se motivacije tiče… Moje iskustvo sa vežbačima: oni koji idu u teretanu i rade vežbe niskog intenziteta i nedovoljne stimulacije u teretanu idu uglavnom iz navike. Kao što izbegavaju beli hleb i punomasno mleko. Taj fazon. Zato što rezultata uglavnom nema, ili su slabi. Ali eto, kao, “valja se”. Oni koji treningu pristupaju ozbiljnije ubrzo postaju posvećeni teretani jer su rezultati brzi i očigledni. 😉

      Reply
  5. :))) Pronašla sam te i ovde
    “7 – Previše je teško? Guess what, mora da bude. Ako nije teško, ako te ne gura van „comfort“ zone, onda je beskorisno. ”

    Only hard core, to sam pročitala u teretani mog sina. Samo napred, Dž!

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: