RSS Feed

Zagrizi. I ne puštaj!

Posted on

Sezona praznika polako se približva svom kraju. Daleko od toga da se nismo opuštali, jesmo. I to baš. I to je okej. Vežbaš cele godine kao konj, vodiš računa da se hraniš kako treba… Sasvim je u redu da odvojiš desetak dana, isključiš sve kočnice i ugodiš sebi. Čist praznični hedonizam. Ne samo da nije greh, već je i poželjan.

Neki od nas su uspeli da se na vreme otrgnu iz te slatke dežmekaste „ulalanosti“. Nažalost, mnogi nisu. I pored dobre volje da „sutra krenemo ponovo u teretanu“, kada taj sutrašnji dan dođe, obično je dovoljan jedan pogled na tortu ili činiju ruske salate – i svi planovi se sruše kao kula od karata. I to je donekle OK. Ipak smo mi samo ljudi, imamo svoje slabosti.

sasvim legit tokom praznika

sasvim legit tokom praznika

I kao da to što jedemo loše i „ne krećemo se“ nije dovoljno loše, već taj dan kada sebi obećamo da „od sutra okrećemo novi list“, obično iskoristimo da se do kraja umlatimo klopom. Kao, poslednji dan pred dijetu, da se najedemo k’o ljudi. I kompulzivno trpamo sve u sebe. Ta limbička glad, potreba da pojedemo sve iole jestivo u vidokrugu, kao da stvaramo zalihe hrane pred rat, natera nas da pojedemo i više nego što bi inače pojeli. I ma koliko to paradoksalno zvučalo, pripremajući se za „taj dan“, mi sebi pričinjavamo još veću štetu. Opet, iako baš nije OK, to je OK. Ljudski.

I kada dođe taj dan, tj kada se pojedu sve torte i kolači, kada nestane ruske salate, onda rešimo da ipak krenemo sa vežbanjem. I probudimo se, mrzovoljni. Pogledamo kroz prozor, „ciča zima, svud je prokleti led“. I pogledamo na kalendar. Januar. Daleko je leto. Daleko je more. Daleko je vreme kupaćih. Ima vremena. I vratimo se u krevet. I utonemo u onu „slatku, dežmekastu ulalanost“ do proleća. It’s not right, but it’s OK.

A postoje i oni koji sa zgražavanjem ukače da su praznici ostavili traga na njihovu liniju, pa onda preduzimaju drastične mere u vidu izgladnjivanja. Post bez hrane, tj fasting može da bude izuzetno korisna alatka u mršavljenju, ali tek onda kada se primenjuje kako treba. I kada se znaju principi kako izgladnjivanje funkcioniše na fiziološkom nivou, tj. šta se dešava u organizmu za to vreme. No, da ne širim previše temu, zapamtite da svaki post duži od 48 časova doprinosi kataboličkim procesima u organizmu. Od 10kg izgubljenih na taj način, garantujem vam da su 4kg voda, 4kg masnoće i 2kg mišićne mase. U najboljem slučaju. A ja vam apsolutno garantujem da je mnogo bolje izgubiti 2kg masnoće za isti vremenski period, a očuvati mišićnu masu. Iako će vaga pokazivati ne toliko fensi brojku, vi ćete izgledati bolje.

ogledalo < vaga

ogledalo < vaga

Dakle, izgladnjivanjem se gubi na težini. Ali ne gubimo samo ono što želimo, već i ono što nam je preko potrebno. Poređenja radi, zamislite da u svom telu imate iskusnog snajperistu. Radi polako, stealth. Svaki dan ucmeka oko 150g masnog tkiva. Postepeno, pametno, vodeći računa da slučajno neki mišić ne strada kao kolateralna šteta. A sada uzmite za primer manijaka naoružanog granatama, koji čim vidi adipozno tkivo poteže kašikaru. OK, na taj način će ubiti možda celih 400g masnog tkiva, ali će usput ubiti i 200g mišića, koji su zapravo naši najveći saveznici u mršavljenju.

Da ste general, koju bi strategiju odabrali? Da li bi uz pomoć snajperiste doveli svoje telo u top-formu uz pomoć kvalitetne ishrane i treninga? Ili ćete dozvoliti manijaku sa eksplozivom da od vas načini skinny fat osobu koja u sebi nema snage, ali zato staje u farmerke za broj manje? To zavisi od toga kako želite da izgledate.

nije sve u dijeti

nije sve u dijeti

Ako „pucate visoko“ i zaista želite da se dovedete u red, dijeta jednostavno nije dovoljna. Neophodan je trening sa opterećenjem. To smo već apsolvirali. Kao neko ko radi minimum 8 sati dnevno, vrlo dobro znam koliko je teško „ugurati“ trening u rutinu. Naročito rekreativcu. Realno, nismo profesionalni sportisti, život nam ne zavisi od toga koliko možemo da podignemo na benču ili koliko brzo možemo da se popenjemo uz stepenice. Jednostanvo, fizička aktivnost nam dođe kao neka „vannastavna“ aktivnost koja obično prva biva prekrižena kada obaveze stisnu sa svih strana.

Ali vi niste profesionalni sportista koji ima po 2 treninga dnevno. A niste ni fitness profesionalac koji ima takmičenje za par meseci. Sve što od vas tražim, to je da izdvojite 30 minuta dnevno. Ili barem 3 puta nedeljno. Bez izgovora. Stavite na papir koliko vremena provedete gledajući TV ili surfujući netom. Šta, još uvek nemate punih 30 minuta? OK, dignite dupe iz kreveta 15 minuta ranije. Eto. Šta, to vam nije po volji? Niste spremni da žrtvujete sopstveni komfor na 30 minuta? OK. Kako želite. Svakako nisam u poziciji da vas teram na bilo šta.

Ali da se razumemo: ne postoje prečice. Nema magičnih pilula. U kojoj meri će se vaši ciljevi ispuniti direktno zavisi od vaše spremnosti da žrtvujete svoj komfor i svoju „ulalanost“.

Mršavljenje nije lako. I ne treba da bude lako. No guts, no glory.

Zato dignite dupe iz fotelje. Počnite da se hranite kako treba. Krenite u teretanu. Ako ne možete u teretanu, nema veze, vežbajte kod kuće. Vežbajte sa entuzijazmom. Hranite se uz svest da sve što unesete u sebe vaše telo čini boljim i zdravijim. Spavajte snom pravednika, srećni što je još jedan dan discipline iza vas, željno isčekujuću naredni, puni volje da budete još bolji.

Zagrizite. I ne puštajte.

zinp copy

Sve najbolje u 2013. želi vam Ivy 😉

Advertisements

About Conniving Ivy

Fitness enthusiast prone to extreme experimenting in dieting and nutrition. Resident slave master at local gym. Motto: "train like tomorrow's your cheat day!"

2 responses »

  1. Baš tako.Sjajan post.

    Reply
  2. odličan post! Svaka čast

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: