RSS Feed

Šipkofobija

Posted on

Mi žene smo izuzetno disciplinovane kada je vežbanje u pitanju. Ne volimo previše da eksperimentišemo, držimo se „prepisane terapije“, ne postavljamo suvišna pitanja i ne radimo ni više, a ni manje od onoga kako nam je rečeno da radimo. Čak i kada vidimo da to ne daje rezultate kakve želimo, tvrdoglavo se držimo svojih dogmi.

Prva i osnovna dogma je „kardio vežbe su za mršavljenje i zatezanje, a tegovima se nabijaju mišići“. Zato odemo u teretanu, zajašemo eliptični trenažer ili traku i đipamo do besvesti. Znojimo se, ubrzano dišemo, mlataramo flašicom vode i peškirčetom, osećamo „kako nam rade svi mišići“, pa onda siđemo sa trake ili eliptika, i odradimo nekih par stotina trbušnjaka. Popravimo frizuru i odemo svojim kućama, ubeđeni da smo odradili sjajan trening. A to što rezultata nema nije kriv trening (pošto je trening idealan za žene, zar ne?) već smo krivi mi. Možda zato što smo kao krmače pojele tu čokoladnu bananicu, a nismo smele. Ili zato što mesečeve mene nisu uticale na našu težinu onako kako su trebale. Ili zato što je pile prešlo ulicu.

Da li želite da smršate? Da li želite da se „zategnete?“ Da li želite te famozne „pločice“ na stomaku? Da li želite da izgledate dobro? Ako su vaši odgovori potvrdni, onda ćete morati temeljno da preispitate vaš trening i sve ono što su vas učile šarene strane ženskih magazina i Lokica Stefanović.

Prvo i osnovno pravilo koje tražim od vas da zapamtite je: vežbe snage su zakon za mršavljenje. Upamtite. Žao mi je što ću vam „srušiti Sneška“, ali kardio vežbe su skoro pa potpuno beskorisne. Te „ženske vežbe“ u kojima sebi delujete elegantno i dostojanstveno za vaše telo neće uraditi ništa. Istina, malo će vam razmrdati kardio-vaskularni sistem, ali to je to. Ako stvarno, ali stvarno želite da svoje telo dovedete u idealnu formu, sjašite sa je*enih eliptika, bicikli i traka za trčanje, i dohvatite se šipke sa tegovima.

Ne, nismo se razumele. Oni roze tegići nisu dovoljni. Prosečna tegla turšije je teža od njih. Zbog čega onda dolazite u teretanu, kada u miru i privatnosti svog doma možete da vitlate teglama turšije i „tonirate se?“

Kada kažem šipka, ne mislim na metlu. Mislim na šipku za vežbanje. Tešku od 8 do 20 kilograma, u zavisnosti od vrste. Sigurno ste ih viđali u vašoj teretani. Obično stoje na jednom mestu ili su na benču, na reku ili u kavezu. Onako, metalne, duguljaste? E, pored tih šipki, obično se na gomili nalaze i tegovi. Ponovite sa mnom: tegovi. Ili su liveni, ili su gumirani. Najčešće okrugli, a ponegde i osmougaoni. Imaju rupu na sredini. Poznato? E ti tegovi se stavljaju na šipku.

I onda sa tom šipkom vežbate. Ili radite čučnjeve, ili radite potisak sa ramena, ili radite benč pres. MOLIM? Benč? Fuj, to rade samo muškarci, to nije za žene! Ovaj, ne. Verovali ili ne, ako izuzmemo par anatomskih razlika u vidu reproduktivnog sistema, muškarci i žene imaju identične mišiće. Ne postoje muške i ženske vežbe. Postoje dobre i loše vežbe. Benč pres, rameni potisak, čučanj, mrtvo dizanje – to su dobre vežbe. Ne, ispravka. To nisu dobre, to su fenomenalne vežbe.

A evo i zašto – zato što angažuju više mišića istovremeno. Imaju visoku metaboličku efikasnost, što je naročito bitno kod mršavljenja. Evo primera. Jedna od omiljenih sprava kod devojaka je leg-curl mašina. Legnete na stomak, podvučete noge i savijate. Naivno mislite da radite noge, naročito guzu. A zapravo radite samo zadnju ložu, tj biceps femoris i semitendinosus. I listove, ali malo. A da radite mrtvo dizanje, ne samo da bi za kratko vreme izvajali vaš gluteus maximus, tj guzove, već bi istovremeno radili i kvadricepse (prednja strana butina), aduktore (unutrašnju stranu butina), listove. I ne samo to – kao dinamični stabilizatori, u mrtvo dizanje su uključeni i gorepomenuti biceps femoris i semitendinosus (zadnja loža), dok kao stabilizatori rade trapezoidi, romboidi, erector spinae (mišići leđa), a kao stabilizatori-antagonisti rade prednji trbušnji mišić i oblikusi. Jednom jedinom vežbom radite nekoliko mišićnih grupa. Istovremeno.

I to nije slučaj samo sa mrtvim dizanjem, već i sa skoro svim vežbama koje uključuju šipku. Benč pres, rameni potisak, čučanj, rumunsko mrtvo dizanje… Sve su to vežbe koje istovremeno aktiviraju više mišića, više zglobova, metabolički su zahtevnije (što ih čini idealnim za skidanje sala) i povrh svega, efikasnije su od običnih izolacionih vežbi. I koji razlog imate da ih ne radite?

Ali ja neću da se nabildujem! Hoću da izgledam ženstveno, a ne kao… ovo.

Ono što devojke misle da će se dogoditi ako rade sa tegovima

Sve i da hoćete da izgledate ovako, to nećete postići uz pomoć šipke, tegova i velikih težina. Za taj izgled koji u vama budi šipkofobiju, potrebna vam je hormonalna intervencija u vidu anaboličkih steroida. To je jedini način. Nijedna, apsolutno nijedna ženska osoba ne može da izgleda ovako, osim ako ne koristi steroide. Ma koliko sati provodila u teretani, ma koliko radila sa velikim težinama, ma koliko proteina unosila kroz ishranu. I tu nema diskusije.

Prema tome, ako ne koristite steroide, a ne bežite od ozbiljnih, pravih vežbi i pravih težina, možete računati na ovakav izgled. Mnogo loše, a?

ono što će se STVARNO dogoditi sa devojkom ako se lati tegova

Ali nemojte se prevariti – ovakav izgled zahteva rad i disciplinu. Odličan trening nije dovoljan, neophodna je i perfektna ishrana. Ali ako ste dovoljno uporni i ne plašite se da izađete iz vaše „comfort zone“, tj batalite eliptike i roze tegiće, već narednog leta možete imati izvajano telo.

Najbitnije od svega – zaista nema razloga da se plašite mišića. Ako želite da se „zategnete“, to znači da kožu morate da „zategnete preko nečega“. Ako je zatežete preko kostiju, onda ćete izgledati kao logoraš iz Aušvica. A ako je zatežete preko „mesa“, onda će vaše telo izgledati super. A to meso – to su mišići. Zapamtite, što ih više imate, vaš organizam u stanju mirovanja troši više kalorija.

Završiću ovaj tekst jednim javnim pozivom. Tražim od vas mesec dana. Leto je već prošlo, nemate gde da žurite sa „brzim zatezanjima“. Mesec dana tokom kojih nećete raditi kardio vežbe. Ni trčanje, ni bicikla, ni aerobik, ništa. Ali ćete raditi kompleksne vežbe sa šipkom. Čučnjeve, mrtvo dizanje, sve gore navedene. Naterajte vašeg instruktora u teretani da vas nauči. Onda mi se javite sa rezultatima. Nema na čemu.

Advertisements

About Conniving Ivy

Fitness enthusiast prone to extreme experimenting in dieting and nutrition. Resident slave master at local gym. Motto: "train like tomorrow's your cheat day!"

4 responses »

  1. Pingback: 10 razloga zašto žena ne treba da diže tegove | MOOSHEMA

  2. Uzalud je zenama to objasnjavati…

    Kao osoba koja se dugo bavi ovim “hobijem” i licni trener, mogu reci da su zene najtezi kandidati za najterati na kvalitetan rad.
    Upravo stoga sto su uvjerenje da ce, cim podignu teg, u roku od par nedjelja liciti na hulka, dobiti 10 kg ciste misicne mase i jos stosta nezenstveno sto ide uz to.

    Ono malo djevojaka sto rade mrtvo dizanje, cucnjeve, potiske raznih vrsa, iskorake, izgledaju odlicno, snazno, zdravo i zenstveno, zategnutih i visoko podignutih guza, nigdje nista ne tarlaha i ne visi.

    One stotine koje se prenemazu na traci, biciklu i orbitreku, ili ponosno na ekstenziji za prednju lozu sutaju jednu plocicu rekorndih 182 puta bez da se zadisu i ne prekidajuci cavrljanje sa komsinicom poreg, koja sa suzama u ocima gura jednu plocicu na leg pressu, i dalje izgledaju pihtijasto, imaju opustenu guzu i visak kilograma.

    Pa nek prosude same sta daje koje rezultate.

    Reply
  3. signor selja

    najbolji kardio je u kuhinji. dok mesas rucak i trcis za decom guzica sama nestane.
    nego nase devojke oce da sede i ispijaju kafe sa prijateljicama, kuvaju se u saunama,raspredaju na internetu o svacemu nekorisnom.
    dodji mala ti kod mene pa kad ja krenem da radim da krenes i ti. necemo isto raditi ali dok ja ne zavrsim neces ni ti. da vidis kako se zategnes odma. jos i korisno.
    moji bakuta i dekuta su sami izgradili svoju kucu u kojoj i danas zive.
    sami ejjjj.
    cekaj zovu me svinje gladne su. aj zdravo svima.

    Reply
  4. Pingback: Kardio ili tegovi – večita dilema | Bez izgovora!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: